Selasa, 10 Januari 2012

FRUIT MOUSSE





Assalamualaikum...
Salam keheningan malam untuk semua yang masih berjaga...Saya ambil sedikit masa ini untuk mengentrikan dessert yang cukup mudah disediakan khususnya kepada penggemar2 aneka dessert diluar sana..Kalau sesiapa nak tahu apa rasa dessert ni, jomlah kita cuba resepinya...




 

FRUIT MOUSSE
Resepi:Majalah SAJI

Bahan-bahan:
250gm krim 
7gm gelatin
22ml air
125gm puri buah (saya guna buah strawberi)

Cara menyediakan:
1.Pukul krim sehingga kembang dan masukkan puri buah ke dalam adunan.
2.Rendam gelatin bersama air dan cairkan.Kemudian masukkan gelatin ke dalam adunan.Hidangkan.

note saya:- 
*saya rendam gelatin dengan air sejuk, kemudian masukkan dalam senduk dan panaskan atas api  dapur seketika sambil dikacau)
*setelah siap dimasukkan ke dalam gelas, saya sejukkan mousse dalam fridge.





Tiada ulasan :