Isnin, 8 April 2013

KACANG PANJANG TUMIS TELUR

Assalamualaikum..
Bersiaran kembali setelah beberapa hari Damai Qalbu tidak menerbitkan N3, bersantai merehatkan diri ..begitulah..

Resepi sayur simple saya, selamat jamu matalah ye.Saya suka masak kacang panjang style gini, menyelerakan.Lebih2 lagi jika ada padanan telur masin..xtra selera!!
KACANG PANJANG TUMIS TELUR
Oleh:rohah

Bahan-bahan:
10  tangkai kacang panjang | potong pendek
4 ulas bawang merah | tumbuk
3 ulas bawang putih | tumbuk
1-2 tangkai cili besar merah | tumbuk
10 gm udang kering | tumbuk
1 biji telur
Sedikit air
Garam
Gula
Minyak

Cara:
1.Panaskan minyak dan tumiskan bahan yang ditumbuk hingga beraroma.
2.Masukkan air dan renehkan.Kemudian masukkan kacang panjang, kacau.Tutupkan kuali sejekap.
3.Setelah kacang separuh masak, perisakan dengan garam dan sedikit gula.Pecahkan telur dan kacau sekadarnya.
4.Matikan api dan hidangkan.

5 ulasan :

Mori Said berkata...

Hi rohah... resepi nie evergreen.. sentiasa sedapp ...lebih2 lagi makan ngan nasi panas.. ada telur masin atau ikan masin di sisi nya.. i tell you.. MIL lalu pun x angkat muka..hehehehehe

Amie berkata...

Walah Rohah... angger kooyo iki memang aku tanduk'an sego meneng kiye...

tun_telani berkata...

salam kak rohah.. simple dan sedap resepi nih.. kalau tun, mesti lawan ngan ayam goreng nih ^^

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) berkata...

Wah dah lama tak masak mcm ni kak Rohah... terliur sudah tengok ;-)

mamarayyan berkata...

Simple je resepi grg kacang ni. .blh cuba ni..