Ahad, 12 Mei 2013

HASIL BULAN INI...alhamdulillah

Assalamualaikum...
Pisang Awak lagi...Sebelum balik kampung untuk mengundi hari tu dah jenguk buah pisang ni di pokok, memang menunggu hari kiranya untuk di tebang.Tapi selepas balik bercuti pilihanraya terlupa pulak nak menjenguk sehinggalah di pagi rabu 9/5/2013 hubby meronda dan kelihatan buah pisang ni sebahagian buahnya telah masak di pokok dan telah  dipatuk dek burung.Terus dia tebang..

Memang banyak sisirnya..tak habis kami makan banyak ni.Alhamdulillah ada rezeki untuk jiran2..cuma yang agak lecehnya, pisang Awak Lekuk ni spesis berbiji pada buahnya...harap2 jiran dapat menerima dengan lapang dada erkkk..

Pada masa yang sama, ada jantung pisang hasil dari pohon yang lain yang dah boleh juga untuk dicantas.Dah pun selamat jadi kerabu untuk hidangan sayur kami pada siang tadi.

alhamdulillah...

9 ulasan :

Asyifa Mustaffa berkata...

bnyknya pisang...jntung tu...sdap tu! !

Sury Abil berkata...

puas makan ni kak..buat kuih,kek mcm2 boleh..

Mori Said berkata...

wow...banyaknya.... mcm2 boleh buat nie..hehehe

Nooriah Abdullah berkata...

kalau dekat akak pun nak jugak se sisir nak buat coq pisang sedap tu Rohah kan

Amie berkata...

Pisang awak tu yang ada biji dalamnya ye Rohah... kalau yang itu memang aku suka kalau digoreng & dibuat kerepek, lain rasanya dengan pisang lain tau...
Selamat hari ibu ... senyum selalu! Winginaney aku nggawe talam keladi ikut resepimu karo Yatie, tapi kok lembik nduwurey...wallaa... anjuk dipangan karo sendok.

Rohah berkata...

Kak Amie, nggawe kuih talam mmg kadang2 rak kebeneran...aku mbiyen pun podo...selalu rak patio dhadhi...wes2 suwi2 baru ok

cheq da berkata...

Sy kak kalu dh orang bagi free,ambik jea..he3

MaDiHaA a.k.a Ratna berkata...

panjang betul tandannya ye... mmg puasla dibuat pengat & digoreng.. kalau kita jd jiran dpt pisang mcm ni mesti seronok juga.. tak kisahla berbiji ke tidak.. yg penting boleh dimkn.. hehe..

cik hani berkata...

Bestnya ada kebun pisang.. Kebun saya kat pasar je..hihi..kite hulur duit baru dapat pisang